Zhakujmy negatywność pozytywnym nastawieniem!

Jak zaplanować 2022 i nie zwariować? [DARMOWY PLAN NA MIESIĄC]

Grudzień to szalenie intensywny miesiąc! Gotujemy pyszne potrawy, pieczemy pierniczki, ubieramy choinki, stroimy przydomowe ogródki i balkony, pakujemy prezenty, buszujemy po sklepach… STOP! Wystarczy. Weź głęboki wdech i wydech. Znajdź czas dla siebie. Uporządkuj ten czyhający chaos w myślach.

Wiem, jak wiele obaw budzi sama myśl o roku 2022. Tutaj ledwo wyrabiasz się na zakrętach, a szalona Trenerka Pozytywności jeszcze namawia do planowania kolejnych 365 dni. Uwierz mi, skorzystasz na tym, poczujesz się cudownie, wreszcie zagości w Twojej głowie harmonia, spokój i konkretne działanie. Nie rób tego na ostatnią chwilę. 

Weź notatnik, kilka kartek papieru, długopis i planuj!

Planowanie to, coś więcej niż noworoczne postanowienia!

Postanowienia noworoczne mają to do siebie, że są postanowieniami przygotowywanymi na szybko, na już, bez zastanowienia i przemyślenia naszych aktualnych zasobów. Łatwo powiedzieć:

  • “W Nowym Roku schudnę 15 kilo”
  • “W Nowym Roku będę chodzić częściej na zajęcia”
  • “W Nowym Roku będę o siebie dbać”

… ale jak osiągnąć ten cel? Jak schudniesz 15 kilo? Co zrobisz, aby zrzucić zbędne kilogramy? Jak zadbasz o siebie? Co KONKRETNIE zrobisz, aby cel ten uznać za wykonany?

Zacznij od BURZY MÓZGÓW.

Wypisz wszystkie pomysły, cele, które przychodzą Ci teraz do głowy. Notatnik potraktuj jak taki odkurzacz, który z Twojej głowy wyciągnie wszystkie pomysły, zarówno te odległe, długodystansowe, jak i te, które chcesz zrealizować w niedalekiej przyszłości. 

Możesz zrobić to również na zasadzie mapy myśli. Połączyć ze sobą cele, które wpływają na siebie. Najpierw przecież musisz zaoszczędzić 6000 zł, aby wylecieć na wymarzoną wycieczkę. Nie możesz polecieć na urlop, jeśli nie masz zgromadzonych zasobów finansowych. 

Zapisz swoją wymarzoną wizję życia, naszkicuj wstępny zarys planu. Jak wyglądasz w tej wymarzonej przestrzeni? Co masz na sobie? Gdzie jesteś? Czym się zajmujesz?

Cel —> PAL!

W postanowieniach noworocznych należy zapisać i odpowiednio rozplanować cele długoterminowe, czyli te, które zrealizujemy w danym przedziale czasowym tzn. 5,10 czy 15 lat. W przyszłym roku możesz wykonać daną część składową celu długoterminowego, aby faktycznie za te 5 czy 10 lat osiągnąć to, o czym marzysz. Pamiętaj, aby nie skupiać się jedynie na danej dziedzinie np. zdrowiu czy biznesie. Wypisz wszystkie, ale to wszystkie cele dotyczące:

  • finansów
  • biznesu
  • zdrowia
  • rodziny
  • podróży
  • relacji
  • rozwoju
  • duchowości

Cele krótkoterminowe na 2022 rok

Sprawdź, jak cele długoterminowe, mają się do tych krótkoterminowych. Odpowiedz sobie na pytanie, co chcesz osiągnąć w najbliższych 365 dniach? Rozbij cele potężne, czyli te, które przyprawiają Cię o zawrót głowy na mniejsze postanowienia. Dzięki temu łatwiej będzie osiągnąć to, o czym marzysz. 

Następnie rozmieść cele krótkoterminowe w kalendarzu, na osi czasu.

Schudnięcie 15 kilo w nieokreślonej bliżej przyszłości sprawia, że i tak tego nie osiągniesz. Po prostu. 

Zapisz więc w kalendarzu, co i kiedy powinno się wydarzyć, abyś pod koniec roku na wadze zobaczyła to, nad czym pracowałaś tak wytrwale przez ostatnie kilkanaście miesięcy. Zacznij od prostego planowania wstecznego, czyli tego końcowego celu.

Chcę schudnąć 15 kilo w ciągu roku → to mój cel końcowy.

Co więc musi wydarzyć się po drodze, aby dotrzeć do niego pod koniec 2022? Poniżej zamieszczam przykład:

→ ograniczyć słodycze, np. pozwalam sobie na słodkość raz w tygodniu

→ codziennie robić przynajmniej 10 000 kroków

→ uczestniczyć w zajęciach fitness dwa/trzy razy w tygodniu

→ chodzić na basen dwa razy w miesiącu

→ zamiast smażenia wybiorę pieczone potrawy

→ do każdego posiłku dodam porcję warzyw lub owoców

→ ………. (miejsce na Twoje propozycje)

Cele krótkoterminowe rozdziel na kwartały, a następnie na dane miesiące.

W ten sposób zrealizujesz więcej, niż inni przez cały rok. Im szybszy deadline, tzw. termin przydatności, tym poczujesz większą presję, większą determinację do realizacji tego, co sobie postanowiłaś.

Rozplanuj sobie zadania na kwartały, co zrobisz w danych przedziałach czasowych. Następnie rozpisz działania, które musisz wykonać w ciągu miesiąca, tygodnia, aż wreszcie dnia.

Małe zadania realizują duże cele! Pamiętaj o tym! 

Każdego dnia poprzez realizację codziennych wyzwań, zbliżasz się do tego, co chcesz osiągnąć w ciągu miesiąca, kwartału, aby wreszcie na horyzoncie pojawił się ten wymarzony cel.

Aby Cię wesprzeć w realizacji Twoich cudownych planów, zamieszczam darmowy miesięczny kalendarz do pobrania, w którym możesz zapisywać zadania większe i mniejsze, na każdy dzień tygodnia!

!!!KLIK!!!

Twoja Trenerka Pozytywności
Gabi

Gabi

Kocham pozytywne nastawienie do życia. Uwielbiam trenować i inspirować ruchem innych do działania.

Bądź na bieząco!
.
Twórz czas dla siebie!

Nie szukaj czasu, bo prędzej znajdziesz wymówki. Twórz chwile dla siebie i pielęgnuj zdrowie fizyczne oraz mentalne. Podziękujesz sobie później!

Bądźmy w stałym kontakcie!